پشتونیزه سازی و انتقال مهاجرین پاکستانی به شمال

2021-08-15 00:00:00

ورود طالبان به کابل

با فراراشرف غنی رییس جمهور پیشین افغانستان، طالبان وارد کابل شدند و

2022-03-30 00:08:42

کانال قوش تیپه

کانال قوش‌تیپه، یکی از بزرگ‌ترین کانال‌های کشور است که از دریای آمو در ولسوالی کلدار ولایت بلخ آغاز شده است و با عبور از دشت‌های حیرتان، ولسوالی‌های دولت‌آباد بلخ و آقچۀ جوزجان در ولسوالی اندخوی ولایت فاریاب پایان می‌یابد. این کانال ۲۸۵ کلیومتر طول، ۱۰۰ متر عرض و ۸۵ متر عمق دارد.

2023-02-22 09:30:00

سفر وزیر دفاع پاکستان و رئیس «آی‌اس‌آی» به کابل

سفر کم‌سابقه وزیر دفاع پاکستان و رئیس «آی‌اس‌آی» به کابل به دنبال افزایش حملات طالبان پاکستانی

2023-06-04 00:00:00

اولین پیام طالبان در مورد مهاجرین پاکستانی

ذبیح الله مجاهد تایید کرد که قصد دارند هزاران مهاجر پاکستانی را که در ولایات مرزی ساکن شده اند، به مناطق دیگر افغانستان منتقل کنند، زیرا گمان می‌رود افزایش حوادث تروریستی در پاکستان با این پناهجویان ربط دارد.

2023-06-10 03:14:50

نشر اعلامیه شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان

این اقدام، معامله‌ای‌ استراتژیک میان حکومت طالبان و دولت پاکستان است که هدف آن انتقال مسلحین گروه تحریک طالبان پاکستان تحت عنوان «اسکان مهاجرین» در شمال افغانستان است و نتیجه‌ای جز تبدیل مناطق شمالی افغانستان به لانه‌ی امن تروریست‌ها و تغییر ساختار جمعیتی این منطقه به دنبال ندارد.

2023-07-12 06:00:04

بازسازی شاهراه سالنگ

ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الورزا دیروز کار بازسازی شاهراه سالنگ را افتتاح کرد. به گفته معاون اقتصادی ریاست الوزرا٬ پروژه بازسازی شاهراه سالنگ بعد از کانال قوش تیپه دومین پروژه بزرگ ملی و اقتصادی است که با تکمیل آن تسهیلات لازم جهت رفت و آمد از شمال به جنوب و برعکس آن مساعد میشود در بخش تجارت و ترانزیت سهولت های زیادی را به میان خواهد آورد. ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزرا همچنان متعهد شد٬ امارت اسلامی با تمام انرژی آمادۀ تکمیل پروژه ها است و در این بخش وعده هر گونه همکاری را برای شرکت‌های قراردادی می‌دهد. کار بازسازی شاهراه سالنگ که ۸۰ کیلو متر را در بر میگیرد که از سوی سکتور خصوصی پیش برده میشود. شرکت های برکت زی و میر ودان شرکت های قرار دادی پروژ بازسازی شاهراه سالنگ اند٬ شرکت اولی مسئولیت بازسازی ۳۵ کیلو متر شاهراه سالنگ را در بخش شمالی آن دارد و ۴۵ کیلو متر کار بازسازی بخش جنوبی آن از سوی شرکت میر ودان عملی خواهد شد٬ کار بازسازی شاهراه سالنگ دو سال را در بر خواهد گرفت. والی های ولایت های بغلان و پروان که در مراسم افتتاح این پروژه حاضر بودند متعهد شدند که امنیت این پروژه را تامین میکنند و همچنان بزرگان محلی هم از همکاری شان در عرصه های گونه گون برای پیشبرد درست کار این پروژه اطمینان دادند با آغاز کار بازسازی پروژه سالنگ برای هزاران تن فرصت های کاری را مساعد میشود. گفتنی است که این شاهراه سالنگ ۹ ولایت شمال کشور و چهار بندر بزرگ تجارتی را با پایتخت کشور وصل می‌کند. به گفته مسئولان روزان بیش از ۹ هزار واسطه نقلیه در این شاهراه رفت و آمد دارند.

2023-07-15 09:30:00

عبدالغنی برادر، کار بازسازی بخشی از شاهراه کابل-قندهار را افتتاح کرد.

طالبان می‌گوید طالبان گفته در مرحله نخست، کار بازسازی این شاهراه از ارغندی کابل تا ولسوالی نرخ میدان وردک به طول ۲۷ کیلومتر آغاز می‌شود. بر اساس خبرنامه دفتر ملا برادر، طالبان شاهراه کابل و قندهار را در هفت قسمت بازسازی می‌کند. این دفتر گفته عرض این شاهراه ۱۱ متر است و بخش نخست آن با هزینه یک میلیادر افغانی طی یک سال آینده بازسازی می‌شود. در خبرنامه دفتر ملا برادر آمده است که این شاهراه با حمایت طالبان و از طرف بخش خصوصی سازسازی می‌شود. شاهراه کابل و قندهار در دوره ریاست جمهوری حامد کرزی با کمک بین‌المللی ساخته شد. اما بخش عمده این شاهراه در سال‌های اخیر تخریب شد. طالبان متهم است که با بمب‌گذاری این شاهراه و پل و پلچک‌های این جاده عمومی را تخریب کرده است.

پشتونیزه سازی و انتقال مهاجرین پاکستانی به شمال

Launch
Copy this timeline Login to copy this timeline 3d Game mode

Contact us

We'd love to hear from you. Please send questions or feedback to the below email addresses.

Before contacting us, you may wish to visit our FAQs page which has lots of useful info on Tiki-Toki.

We can be contacted by email at: hello@tiki-toki.com.

You can also follow us on twitter at twitter.com/tiki_toki.

If you are having any problems with Tiki-Toki, please contact us as at: help@tiki-toki.com

Close

Edit this timeline

Enter your name and the secret word given to you by the timeline's owner.

3-40 true Name must be at least three characters
3-40 true You need a secret word to edit this timeline

Checking details

Please check details and try again

Go
Close